איך לקבל מקומות ישיבה מועדפים
אתם עולים למטוס בחיוך, בטוחים שתהיה לכם טיסה נהדרת ואז הדיילת מובילה אתכם לקצה המטוס, למושב האחרון, זה עם הגב לשירותים ובלי אפשרות להישען אחורה.
המבט הזועף שנשקף מפניכם אומר הכול. הלכה הטיסה.
לא, זה לא בגלל ששילמתם מחיר מוזל, גם לא בגלל שהגעתם מאוחר ל - Check In.
מקומות ישיבה ניתן וצריך להזמין מראש כדי לא להגיע למטוס ולהיות מופתעים.
אז איך עושים את זה ?
תחילה כדאי להבין מדוע כל כך חשוב להזמין מקומות ישיבה מראש.
בעת הזמנת כרטיס טיסה אתם רוכשים מקום על המטוס, לא כסא ספציפי. זה אומר שלמחיר הכרטיס (כל עוד מדובר באותה המחלקה: תיירים, עסקים או מחלקה ראשונה) אין השפעה על מקום הישיבה שלכם.
יחד עם זאת, למקום הישיבה תפקיד חשוב. הוא מבטיח שתישארו על המטוס במקרה של Over Booking כאשר מורידים נוסעים מהטיסה. הנוסעים הראשונים שייאלצו לחכות בשדה הם אלו שלא נבחר עבורם מקום ישיבה.
מכיוון שלחברות התעופה מותר למכור יותר כרטיסים ממקומות במטוס, תופעת ה-Over Booking נפוצה מאוד וגובה קורבנות רבים מדי יום (אלא אם כן אתם יכולים להרשות לעצמכם עוד יום יומיים ביעד ואז תשמחו לקבל פיצוי כספי הולם).
אם כן, חשוב להזמין מקומות ישיבה מראש. הנה כמה דרכים להשגת מקומות ישיבה טובים:
תחילה, מומלץ לבדוק את סוג המטוס בו אתם טסים. המטוסים נבדלים זה מזה בגודל ובתצורה ושורת יציאת חירום במטוס אחד לא בהכרח תהיה שורת יציאת חירום במטוס שני.
ניתן לבדוק את מרבית סוגי המטוסים של החברות השונות באתר http://www.seatguru.com/
כמובן שככל שתזמינו מוקדם יותר, גדל הסיכוי שהמקומות הטובים יהיו פנויים.
לאחר שהחלטתם מהו המושב המועדף עליכם, ידעו את הסוכן ובקשו ממנו להזמין אותו עבורכם. במרבית חברות התעופה ניתן לבדוק את זמינות המקומות באתר החברה, אך ברוב המקרים לא ניתן להזמין את הכיסאות, לכן כדאי להיעזר בסוכן.
בנוסף, לסוכני הנסיעות קשרים טובים עם נציגי חברות התעופה ולעיתים קרובות הם מקבלים אישורים מיוחדים לבקשות הושבה.
אם עשיתם הזמנה באופן עצמאי תוכלו לבצע Early check in לטיסה בין 24 ל- 3 שעות לפני ההמראה. אומנם ייתכן וחלק מהמקומות הטובים כבר יהיו תפוסים, אך לפחות תדעו שיש לכם מקום ישיבה מובטח. תמיד אפשר להגיע לשדה מוקדם ולבקש שישנו עבורכם את מקום הישיבה. חברות התעופה שומרות מקומות מיוחדים לנכים וילדים ואם אין כאלו על הטיסה, ישחררו את המקומות בעת הבידוק והם יהיו זמינים בדלפק בשדה.
אפשרות נוספת לקבלת מקומות ישיבה היא הצטרפות לנוסע המתמיד. חברות התעופה מעודדות השתתפות במועדון החברים שלהן ומתגמלות את הנוסעים המתמידים. כך למשל חברת אל על מקצה מקומות מיוחדים לנוסעים המתמידים שלה, בקדמת המטוס וביציאת החירום.
נסיעה אחת לא תקנה לכם מעמד מועדף, אך אם תקפידו לטוס עם אותה חברה או חברות השייכות לאותה ברית (One World, Star Alliance, Sky Team ) תוכלו לצבור נקודות במהרה ותזכו להטבות נוספות כמו שדרוגים, כניסה לטרקלין, רכישת כרטיסי בונוס ועוד.
מקרה מיוחד הוא הזמנת טיסות Code Share בהן לא קונים את הכרטיס מהחברה המפעילה את הטיסה. למשל לאל על יש הסכמי Code Share ליעדים רבים באירופה על מנת להגדיל את תדירות הטיסות שלה. אפשר לקנות כרטיס מאל על אבל המטוס יהיה בפועל של איבריה, סוייס וכו'.
במקרה כזה יש בעיה בהזמנת מקומות ישיבה. לחברה שמוכרת לכם את הכרטיס אין שליטה בטיסה עצמה. בד"כ העברת שמות הנוסעים מתבצעת בטווח של 24 השעות הקודמות לטיסה.
במקרה כזה ישנן שתי אפשרויות - הראשונה לפנות לסוכן, הוא יכול לראות את הטיסה המקורית אצלו במערכת ולבדוק אילו מקומות פנויים. מכיוון שהסוכן בקשר עם כל חברות התעופה, הוא יכול לבקש מקום ישיבה ספציפי ממפעיל הטיסה ולאשר עבורכם מקומות. לא ניתן לעשות זאת On Line.
אפשרות נוספת היא לפנות לחברה מממנה רכשתם את הכרטיס 24 שעות לפני הטיסה ולבקש מקומות ישיבה בטלפון. בטווח זה יהיה אפשר לבצע הושבה בתיאום מול החברה המפעילה את הטיסה.
מקומות ישיבה הם נושא קריטי, בעיקר לנוסעים עסקיים שטסים הרבה וצריכים להיות רעננים ומוכנים ליום עבודה כשהם נוחתים ביעד. הזמינו מראש או וודאו שהסוכן שלכם עושה זאת עבורכם ולא תצטערו.
טיסה נעימה !
אתם עולים למטוס בחיוך, בטוחים שתהיה לכם טיסה נהדרת ואז הדיילת מובילה אתכם לקצה המטוס, למושב האחרון, זה עם הגב לשירותים ובלי אפשרות להישען אחורה.
המבט הזועף שנשקף מפניכם אומר הכול. הלכה הטיסה.
לא, זה לא בגלל ששילמתם מחיר מוזל, גם לא בגלל שהגעתם מאוחר ל - Check In.
מקומות ישיבה ניתן וצריך להזמין מראש כדי לא להגיע למטוס ולהיות מופתעים.
אז איך עושים את זה ?
תחילה כדאי להבין מדוע כל כך חשוב להזמין מקומות ישיבה מראש.
בעת הזמנת כרטיס טיסה אתם רוכשים מקום על המטוס, לא כסא ספציפי. זה אומר שלמחיר הכרטיס (כל עוד מדובר באותה המחלקה: תיירים, עסקים או מחלקה ראשונה) אין השפעה על מקום הישיבה שלכם.
יחד עם זאת, למקום הישיבה תפקיד חשוב. הוא מבטיח שתישארו על המטוס במקרה של Over Booking כאשר מורידים נוסעים מהטיסה. הנוסעים הראשונים שייאלצו לחכות בשדה הם אלו שלא נבחר עבורם מקום ישיבה.
מכיוון שלחברות התעופה מותר למכור יותר כרטיסים ממקומות במטוס, תופעת ה-Over Booking נפוצה מאוד וגובה קורבנות רבים מדי יום (אלא אם כן אתם יכולים להרשות לעצמכם עוד יום יומיים ביעד ואז תשמחו לקבל פיצוי כספי הולם).
אם כן, חשוב להזמין מקומות ישיבה מראש. הנה כמה דרכים להשגת מקומות ישיבה טובים:
תחילה, מומלץ לבדוק את סוג המטוס בו אתם טסים. המטוסים נבדלים זה מזה בגודל ובתצורה ושורת יציאת חירום במטוס אחד לא בהכרח תהיה שורת יציאת חירום במטוס שני.
ניתן לבדוק את מרבית סוגי המטוסים של החברות השונות באתר http://www.seatguru.com/
כמובן שככל שתזמינו מוקדם יותר, גדל הסיכוי שהמקומות הטובים יהיו פנויים.
לאחר שהחלטתם מהו המושב המועדף עליכם, ידעו את הסוכן ובקשו ממנו להזמין אותו עבורכם. במרבית חברות התעופה ניתן לבדוק את זמינות המקומות באתר החברה, אך ברוב המקרים לא ניתן להזמין את הכיסאות, לכן כדאי להיעזר בסוכן.
בנוסף, לסוכני הנסיעות קשרים טובים עם נציגי חברות התעופה ולעיתים קרובות הם מקבלים אישורים מיוחדים לבקשות הושבה.
אם עשיתם הזמנה באופן עצמאי תוכלו לבצע Early check in לטיסה בין 24 ל- 3 שעות לפני ההמראה. אומנם ייתכן וחלק מהמקומות הטובים כבר יהיו תפוסים, אך לפחות תדעו שיש לכם מקום ישיבה מובטח. תמיד אפשר להגיע לשדה מוקדם ולבקש שישנו עבורכם את מקום הישיבה. חברות התעופה שומרות מקומות מיוחדים לנכים וילדים ואם אין כאלו על הטיסה, ישחררו את המקומות בעת הבידוק והם יהיו זמינים בדלפק בשדה.
אפשרות נוספת לקבלת מקומות ישיבה היא הצטרפות לנוסע המתמיד. חברות התעופה מעודדות השתתפות במועדון החברים שלהן ומתגמלות את הנוסעים המתמידים. כך למשל חברת אל על מקצה מקומות מיוחדים לנוסעים המתמידים שלה, בקדמת המטוס וביציאת החירום.
נסיעה אחת לא תקנה לכם מעמד מועדף, אך אם תקפידו לטוס עם אותה חברה או חברות השייכות לאותה ברית (One World, Star Alliance, Sky Team ) תוכלו לצבור נקודות במהרה ותזכו להטבות נוספות כמו שדרוגים, כניסה לטרקלין, רכישת כרטיסי בונוס ועוד.
מקרה מיוחד הוא הזמנת טיסות Code Share בהן לא קונים את הכרטיס מהחברה המפעילה את הטיסה. למשל לאל על יש הסכמי Code Share ליעדים רבים באירופה על מנת להגדיל את תדירות הטיסות שלה. אפשר לקנות כרטיס מאל על אבל המטוס יהיה בפועל של איבריה, סוייס וכו'.
במקרה כזה יש בעיה בהזמנת מקומות ישיבה. לחברה שמוכרת לכם את הכרטיס אין שליטה בטיסה עצמה. בד"כ העברת שמות הנוסעים מתבצעת בטווח של 24 השעות הקודמות לטיסה.
במקרה כזה ישנן שתי אפשרויות - הראשונה לפנות לסוכן, הוא יכול לראות את הטיסה המקורית אצלו במערכת ולבדוק אילו מקומות פנויים. מכיוון שהסוכן בקשר עם כל חברות התעופה, הוא יכול לבקש מקום ישיבה ספציפי ממפעיל הטיסה ולאשר עבורכם מקומות. לא ניתן לעשות זאת On Line.
אפשרות נוספת היא לפנות לחברה מממנה רכשתם את הכרטיס 24 שעות לפני הטיסה ולבקש מקומות ישיבה בטלפון. בטווח זה יהיה אפשר לבצע הושבה בתיאום מול החברה המפעילה את הטיסה.
מקומות ישיבה הם נושא קריטי, בעיקר לנוסעים עסקיים שטסים הרבה וצריכים להיות רעננים ומוכנים ליום עבודה כשהם נוחתים ביעד. הזמינו מראש או וודאו שהסוכן שלכם עושה זאת עבורכם ולא תצטערו.
טיסה נעימה !
סוכנת נסיעות בעברה.
עובדת בחברת הנסיעות אמסלם המתמחה בנסיעות עסקיות.
http://www.amsalem.co.il
http://www.abt-global.com
עובדת בחברת הנסיעות אמסלם המתמחה בנסיעות עסקיות.
http://www.amsalem.co.il
http://www.abt-global.com